Чи потрібно видавати чек
при замовленні в інтернет-магазині?

Згідно з ч. 3 ст. 13 Закону "Про електронну комерцію" від 03.09.2015 р № 675 інтернет-магазин повинен видавати документ, який підтверджує факт отримання коштів. Це може бути квитанція, POS-чек, інші документи. Однак ці документи не вважаються розрахунковими, вони лише показують факт платежу, але не доводять факт передачі товару або послуги покупцеві.
Для початку з’ясуємо визначення класичної розрахункової операції — це отримання оплати від покупця за товар або послугу у готівковій чи безготівковій формах, платіжними чеками, бонусами, тощо у місці реалізації товару. Тобто, час і місце оплати та передачі товару покупцеві мають збігатися.
Продаж інфопродуктів, наприклад, програмного забезпечення, яке завантажується на ПК користувача, не потребує видачі чеків, адже фізичної передачі товару при цьому не відбувається
Раніше, коли збут товарів здійснювався здебільшого офлайн, процес обміну товару на гроші був зрозумілим і прозорим. Покупець обирав товари, підходив на касу, касир формував чек з відповідних номенклатурних одиниць, покупець здійснював оплату. Це була класична розрахункова операція, де час та місце розрахункової операції за товар збігалися.
Далі магазини почали залучати кур'єрів, які на першому етапі були працівниками цих магазинів. При цьому платежів через інтернет не було. Кур'єр передавав товар, отримував гроші, час і місце знову збігалися. Це знову ж таки була чиста розрахункова операція. Із розвитком електронної комерції без послуг сторонніх логістичних компаній вже не обійтись, і тепер вже вкрай рідко доставку з інтернет-магазину робить штатний працівник цього ж магазину. Понад 70% платежів здійснюється через інтернет платіжними картками. Як результат — операції відвантаження, доставки, оплати, — роз'єднані і у часі, і у просторі. Тепер оплата за товар — це сума, що включає оплату за доставку, за переказ коштів, комісію платіжної системи.
- Manager
- 25 Березня, 2021
- 8:07 am